تــو ای خاک ایـــران

تــو ای خاک ایران

آری به اتفاق جهان میتوان گرفت

تـو ای خاک ایران  مینو سرشت         تو ای مجمر آتش زردهشت  

تو ای خانه مهر دیــرین مـــــــا          بود برتو چشم جهان بین ما 

تو ای کاخ فرهنگ و گنج هنــر          تو ای کشور دانش و هوش فر

تو ای سرزمین خورآباد  مـــــا           تو ای شهر شیرین و فرهاد ما

تو ای بارگاه انوشیـــــــــروان          تو ای جای مردان روشن روان 

تو ای زادگاه ســـــران دلیـــــر          چو گیو جوان و چو گودرز پیر 

تو ای بوسه گاه کهان و مهــان          تو ای نور چشم و چراغ جهان 

تو دخمه گاه نیـــــاکــــان مـــا           که باشی گرامی تر از جان ما 

بدل آتشـــی دارم  افـــــروخته           ورآن خرمن جان من سو خته 

دلم گشته چون کـوه اتشفشان             شرارش همی سـرزند از زبان 

سخن گویم از سوز دل گوش کن          گر آزاده ای بشنو از من سخن 

سرشت من از مهـــر میهن بود           من از میهن و  میهن از من بود 

ز فردوسی آمد این گفته یــــــاد           که دادسخن را چنو کس نداد 

چـو ایران نباشد تــن مـن مباد             بدین بوم وبر زنده یک تن مباد 

زیزدان بر او جـاودانــی درود              کزو مانده این آریائی ســـرود  

از او زنده شد نام ایران زمین              وز او تازه شد رسم دیرینه دین 

منم بنده حلقه در گـوش تــــو               بود فر یزدان  در آغوش تـــــو

که در دامن پاکت البرز کــــوه              چنین پرورانیده شد با شکـــوه 

زمهر تو روشن روان منست             بنام تو گویا  زبان من است 

که بگذاشت این نام زیبای تو              که زیبد بزیبا سرا پای تو 

هماره به نیکی تـــــرا یاد باد               بر و بومت آزاد و آباد باد . 

پیک مهر . مصطفی سرخوش

پاسخی بگذارید

